1.Állatasszisztált pedagógia lóval
( OH akkreditált 60 órás pedagógus továbbképzés)
A továbbképzés célja:
A tanfolyam célja, hogy a résztvevők szerezzenek olyan elméleti és gyakorlati ismereteket, melyeket képesek lesznek alkalmazni saját nevelési-oktatási munkájuk során.
-A résztvevők ismerjék meg az állatasszisztált tevékenységek alapfogalmait.
-A résztvevők ismerjék meg a lóval asszisztált foglalkozásokban rejlő pedagógiai lehetőségeket.
-A résztvevők ismerjék meg a ló szerepét a tanulóknál feladat helyzetben
-Tudjanak együtt dolgozni a ló – felvezető (lovas szakember) párossal.
-A tanfolyam résztvevői képessé váljanak a lovas fejlesztés alkalmazására saját szakterületükön.
Azoknak a munkaköröknek a megnevezése, amelyekben foglalkoztatottak számára javasolják a részvételt
Tanító, Tanár, Gyógypedagógus, Konduktor, Logopédus, Kollégiumi nevelő, Pszichológus, Szociálpedagógus, Óvodapedagógus, Fejlesztőpedagógus
A továbbképzés célcsoportja
A továbbképzésre várunk minden érdeklődő pedagógus munkakörben foglalkoztatott , és nevelő-oktató munkát segítő kollégát, aki nyitott a lovas fejlesztések adta lehetőségek megismerésére. Akár a már megszerzett tudását szeretné bővíteni, akár most szeretne a témával megismerkedni, pedagógiai munkáját új élményekkel színesíteni. A tanfolyam elvégzéséhez semmilyen előzetes lovas tudás nem szükséges!
A jelentkezés feltétele
-Pedagógus munkakör betöltésére jogosító szakképzettség
A továbbképzés összóraszáma
60 óra
A továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények
- A résztvevők a továbbképzés végén képesek legyenek egy a saját szakterületükön alkalmazható esetre fejlesztési tervet felállítani és a lovas foglalkozás óratervét elkészíteni és a foglalkozást levezetni.
- A résztvevő legyen képes együttműködni a ló felvezetőjével pedagógiai munkájának elősegítése érdekében.
-A ló- asszisztált fejlesztés módszereire vonatkozó elméleti és gyakorlati ismereteiről a záróvizsgán számot tudjon adni: ismerje az állatasszisztált tevékenységek alapfogalmait és alkalmazási területeit, különös tekintettel a lóval asszisztált tevékenységekre. Különbséget tudjon tenni a lovasterápia, és a lóval asszisztált pedagógia között. Értse a mozgás és az idegrendszeri érés kapcsolatát : ismerje fel az idegrendszeri éretlenség tüneteit, javasolni tudjon megoldásokat a problémára. Birtokában legyen az elméleti alapoknak a lovaglás hatásmechanizmusairól. Ismerje a képesség, és mozgásfejlesztés elméleti alapjait, és ezeket tudja átültetni gyakorlatba, a lovas foglalkozások során. A mozgás és képességfejlesztő eszközöket adaptálni tudja a speciális körülményekhez. Ismerje a lovas foglalkozások protokollját. Hatékonyan használja az "Anamnézis" és a "Vizsgálat" során kapott információkat a fejlesztési terv, a tematikus terv, a foglalkozási terv megalkotása során. Tudjon egyéni és csoportos, fejlesztő és ismeretközlő foglalkozásokat is tervezni a ló segítségével. Ismerje a lóval kapcsolatos általános tudnivalókat : viselkedését, felszerelését, azok balesetmentes használatát. Legyen tisztába a lóval való foglalkozás veszélyeivel, biztonsági előírásokkal, és következetesen alkalmazza azokat. Ismerje mind a saját, mind a lovas szakember feladatait és felelősségi körét.
A továbbképzésen elsajátítottak záró ellenőrzési módjának megnevezése, leírása, valamint az értékelés szempontjainak meghatározása
1. Záróteszt kitöltése a tanfolyam elvégzése után, külön napon - vizsganapon .(A vizsganap a tanfolyam befejezése után, 15 napon belül lesz megtartva. )
A záróteszt tartalmazza a tanfolyamon tanult elméleti ismereteket:állatasszisztált tevékenységekről, az állatasszisztált pedagógiai módszerekről, tanulási problémákról, az idegrendszerről, a mozgás- és képességfejlesztés alapfogalmairól, fejlesztési lehetőségeiről lóháton, állatasszisztált pedagógiai foglalkozás tervezésének szempontjairól.
Értékelés: a megfelelt eredményhez 60% helyes válasz szükséges.
2. Egy 45 perces lóval asszisztált tanóra vagy fejlesztő óra óratervét készíti el a saját szakterületének megfelelően ( a vizsga napra), és egy kiválasztott részt belőle mutasson be a gyakorlatban.
Az óratervet az oktató a megvalósíthatóság szempontjából értékeli.
3. Gyakorlati probléma megoldás. Egy fiktív gyermek tanulási, vagy magatartási nehézségének megoldására választott eszközzel feladat kitalálása és gyakorlati megvalósítása.
Az értékelés szempontja: szakszerűen tartalmazza-e a továbbképzésen megismert tartalmakat, illeszkedik-e a nevelési-oktatási tervbe, a tanítás-tanulás folyamatába, megfelel-e a korosztálynak és a csoportnak.
A továbbképzés teljesítésének formai követelményei
Minimum részvétel a továbbképzésen: az összóraszám ennyi százaléka: 90
Egyéb formai követelmények
1.Záróteszt kitöltése, a megfelelt eredményhez 60% helyes válasz szükséges.
2.Egy 45 perces lóval asszisztált tanóra vagy fejlesztő óra óratervét készíti el a saját szakterületének megfelelően, és egy kiválasztott részt belőle mutasson be a gyakorlatban.
3. Gyakorlati probléma megoldás. Egy fiktív gyermek tanulási, vagy magatartási nehézségének megoldására választott eszközzel feladat kitalálása és gyakorlati megvalósítása.
Mozgás , mese, játék- Mesés finommotorika fejlesztés 4-8 éves gyermekek számára – OH akkreditált 30 órás pedagógus továbbképzés - HAMAROSAN!!!
Főként óvodapedagógusoknak, tanítóknak és fejlesztőpedagógusoknak szóló OH akkreditált, 30 órás pedagógus továbbképzés. Olyan kollégák jelentkezését várom, akik érdeklődnek a mozgásfejlesztés, a mesepszichológia és a játékon alapuló tanulás iránt. Mivel az alkalmazott program alapja: a mozgás,a mese és a játék.
A képzés az alábbi témákat tartalmazza a teljességigénye nélkül: A mozgás, a mozgás és az idegrendszer, mozgásfejlődés, a mozgás típusai, finommozgások fejlesztési lehetőségei különböző életkorokban, a mese szerepe a gyermekek életében, a mese hatása a gyermek fejlődésére ( szókincs, koncentráció, figyelem, erkölcsi nevelés, érzelmi intelligencia..stb),a játék és tanulás.
A résztvevők megismerhetik, és meg is kapják a kidolgozott „Mesés finommotorika fejlesztő programot”.
Megismerkednek a speciálisan erre a programra kifejlesztett kézműves fejlesztőeszközökkel.
Lóháton az iskolába- Lóasszisztált iskolaelőkészítő módszeren alapuló pedagógus képzés -HAMAROSAN!!!
Egy olyan iskola előkészítő programról szóló képzés, amely a lóasszisztált pedagógiai formát ötvözi a hagyományos iskola előkészítő módszerekkel. Olyan képességek fejlesztésére helyezzük a hangsúlyt, amelyek elengedhetetlenek a sikeres iskolakezdéshez.
„A jelenlegi oktatási rendszer egyik hiányossága, hogy az óvoda és az iskola közötti átmenet nem megoldott. Sok gyermek iskolai sikertelenségének oka a megfelelő ismeretek és készségek hiánya. Nem véletlenül vetődik fel időről időre a 0. osztály igénye, hiszen a pedagógusok évről évre tapasztalják, hogy az első osztályt kezdő gyermekek felkészültsége között óriási a különbség, és a heterogén közösségekben a munka nagyon nehéz. Az is világos a szakemberek számára, hogy hiába történik alapos iskola-előkészítés az óvodákban (sajnos sok helyen nem történik meg), az nem minden gyermek számára eredményez megfelelő tudást.”(Deákné B. Katalin)
Mindezen problémák áthidalására készült ez a fejlesztő program, ami ötvözi a ló-asszisztált pedagógiai foglalkozások módszertanát az egyéni képességfejlesztéssel.
A programra KIZÁRÓLAG olyan pedagógusok jelentkezhetnek, akik elvégezték az „Állatasszisztált pedagógia lóval” tanfolyamot!!